Hilarische (en bloederige) ode aan de cinema, over een horrorfilmcrew die het met echte zombies aan de stok krijgt.
Een tirannieke regisseur is tot daar aan toe, maar als zombies plots echt de set van een low-budget horrorfilm gaan teisteren, wordt het complete chaos in Coupez! In de soort making of-film, bestaand uit één lang shot, vliegen de lichaamsdelen in het rond, spuit het bloed in fonteinen en rennen de acteurs doelloos rond in het oude verlaten gebouw dat omgebouwd is tot filmset.
Een hilarische (of bloedirritante) ode aan amateuristische zombiefilms lijkt het, met gekmakend slordige regie, absurd acteerwerk, idiote plotwendingen en dialogen die slecht geïmproviseerd lijken. Maar dan is schrijver-regisseur Michel Hazanavicius (Oscar voor The Artist) je toch te slim af: hij maakte een remake van One Cut of the Dead (Shinichiro Ueda, 2017), een Japanse zombiefilm die cult werd, en dat is niet voor niets. Na een half uur blijkt het scenario veel ingenieuzer elkaar te zitten, en de film eindigt met een verbluffende afzwaai waarvoor elke cinefiel zijn of haar hoed diep afneemt. Dat Coupez! het festival van Cannes afgelopen mei mocht openen is logisch: het is een heerlijk vernieuwende en grappige ode aan de cinema, waar het plezier in het maken vanaf spat.
Even verrassende als indrukwekkende filmervaring